Aandelensplitsing Barco

Gereglementeerde informatie
Kortrijk, België, 24 juni 2020, 07h30 – Ter gelegenheid van de Buitengewone Algemene Vergadering van Barco op 30 april 2020, werd door de aandeelhouders een splitsing van het aandeel met een factor zeven (7) goedgekeurd met ingang vanaf 1 juli 2020.
Het doel van deze aandelensplitsing is om de toegankelijkheid en de liquiditeit van het Barco aandeel te verbeteren.

Ten gevolge van deze aandelensplitsing, zal het totale kapitaal van Barco vanaf 1 juli 2020 worden vertegenwoordigd door 91.487.438 aandelen.
Elk van deze aandelen verleent één stemrecht op de Algemene Vergadering.

Vanaf 1 juli 2020 zullen dus enkel de aandelen na splitsing noteren (opgelet: nieuwe ISIN BE0974362940) op de gereglementeerde markt van Euronext Brussels.

Voor alle informatie over de praktische modaliteiten van de splitsing van de aandelen wordt verwezen naar het informatiedocument in bijlage bij dit persbericht.

Lees het volledige persbericht hier.

Barco ontwikkelt technologie die wereldwijd briljante resultaten levert. We bieden zoveel meer dan beeld alleen: door onze visualisatie- en samenwerkingsoplossingen kunnen onze klanten als team werken, inzichten delen en hun publiek fascineren. Onze focus ligt op drie kernmarkten: Enterprise (van controlekamers, opleidingslokalen tot vergaderzalen en kantoorruimtes), Healthcare (van de radiologieafdeling tot het operatiekwartier) en Entertainment (van cinemazalen tot live-evenementen en attracties). In 2019 realiseerden we een omzet van 1,083 miljard euro, dankzij een team van 3.600 medewerkers. Hun passie voor technologie zit vervat in 400 patenten.

Meer informatie? Surf naar www.barco.com en volg ons op Twitter (@Barco), LinkedIn (Barco), YouTube (BarcoTV) of Facebook (Barco).