BARCO - RESULTATEN VAN HET KEUZEDIVIDEND

Gereglementeerde informatie
Aandeelhouders opteerden om 54,89% van hun dividendrechten over het boekjaar 2020 in te brengen voor inschrijving op nieuwe gewone aandelen. Dit leidt tot een kapitaalverhoging van 12,83 miljoen EUR

Deze aankondiging is niet bestemd voor vrijgave, publicatie of verspreiding buiten België of in enig rechtsgebied waar de publicatie niet is toegelaten zonder registratie of kwalificatie onder de wetten van het betrokken rechtsgebied.

Kortrijk, België, 8 juni 2021, 18.00 uur - Barco maakt vandaag bekend dat bij afsluiting van het keuzedividend op 4 juni 2021 in totaal 54,89% van de dividendrechten over het boekjaar 2020 werden ingebracht tegen uitgifte van 682.817 nieuwe gewone aandelen voor een totaal bedrag van 12,83 miljoen EUR.

De nieuwe aandelen zullen van hetzelfde type zijn als de bestaande aandelen en zijn deelgerechtigd in de resultaten voor het volledige boekjaar dat aanving op 1 januari 2021.

Op 9 juni 2021 wordt het keuzedividend effectief afgewikkeld in functie van de keuze van de aandeelhouders en zullen, onder voorbehoud van voltooiing van de kapitaalverhoging, de nieuwe aandelen tot de verhandeling op Euronext Brussel worden toegelaten.

Vanaf 9 juni 2021 zal het eigen vermogen van Barco worden vertegenwoordigd door 92.170.255 gewone aandelen. Elk van deze aandelen verleent één stem op de algemene vergadering. Het bovenvermeld totaal aantal aandelen vertegenwoordigt dan de noemer voor doeleinden van kennisgeving in het kader van de transparantiereglementering. Aangezien Titan Baratto NV en 3D NV, de referentieaandeelhouders van Barco, voor 100% van hun participaties hebben geopteerd voor uitbetaling van het keuzedividend in aandelen, bezitten zij dan respectievelijk 18.282.225 aandelen of 19,84% en 3.894.788 aandelen of 4,23% van het aandelenkapitaal.

Deze kapitaalverhoging verhoogt het eigen vermogen van Barco met 12,83 miljoen EUR in vergelijking met een situatie waar het dividend uitsluitend in cash zou zijn uitgekeerd.

Financiële kalender 2021

Maandag 19 juli

Aankondiging van de resultaten 1H21

Woensdag 20 oktober

Trading update 3Q21

Meer informatie? Bezoek onze webpagina https://www.barco.com/investors

Barco ontwikkelt technologie die wereldwijd briljante resultaten levert. We bieden zoveel meer dan beeld alleen: door onze visualisatie- en samenwerkingsoplossingen kunnen onze klanten als team werken, inzichten delen en hun publiek fascineren. Onze focus ligt op drie kernmarkten: Enterprise (van controlekamers, opleidingslokalen tot vergaderzalen en kantoorruimtes), Healthcare (van de radiologieafdeling tot het operatiekwartier) en Entertainment (van cinemazalen tot live-evenementen en attracties). In 2020 realiseerden we een omzet van 770 miljoen euro, dankzij een team van 3.300 medewerkers. Hun passie voor technologie zit vervat in 430 patenten.

Meer informatie? Surf naar www.barco.com en volg ons op Twitter (@Barco), LinkedIn (Barco), YouTube (BarcoTV) of Facebook (Barco).