Openbaarmaking conform de wet van 2 mei 2007: Transparantiewetgeving

Gereglementeerde informatie
Kortrijk, België, 7 juli 2021, 18h00 - Barco NV publiceert de informatie zoals vereist in artikel 15 van de Wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in beursgenoteerde bedrijven.

Informatie per 30 juni 2021

• Totaal maatschappelijk kapitaal: 56.296.846,89 euro (55.879.787,78 per 31.12.2020)
  • Totaal aantal uitstaande gewone aandelen: 92.170.255 (91.487.438 per 31.12.2020)
  • Totaal aantal uitstaande opties: 2.416.304 (2.727.834 per 31.12.2020)

Oorzaak van de wijzigingen

Kapitaalverhoging op 9 juni 2021 ingevolge de inbreng van dividendrechten tegen uitgifte van nieuwe gewone aandelen, en ingevolge uitoefening van opties onder aandelenoptieplannen goedgekeurd op 21 oktober 2011, 23 oktober 2012, 16 september 2013, 20 oktober 2014, 19 oktober 2015, 17 oktober 2016 en op 20 november 2017.

Een aantal opties kunnen niet verder uitgeoefend worden omdat zij vervallen zijn of omdat de begunstigden niet langer in dienst zijn.

Vanaf 9 juni 2021 zal het eigen vermogen van Barco worden vertegenwoordigd door 92.170.255 gewone aandelen. Elk van deze aandelen verleent één stem op de algemene vergadering. Het bovenvermeld totaal aantal aandelen vertegenwoordigt dan de noemer voor doeleinden van kennisgeving in het kader van de transparantiereglementering.

Deze informatie wordt gepubliceerd op www.barco.com/investors

Barco ontwikkelt technologie die wereldwijd briljante resultaten levert. We bieden zoveel meer dan beeld alleen: door onze visualisatie- en samenwerkingsoplossingen kunnen onze klanten als team werken, inzichten delen en hun publiek fascineren. Onze focus ligt op drie kernmarkten: Enterprise (van controlekamers, opleidingslokalen tot vergaderzalen en kantoorruimtes), Healthcare (van de radiologieafdeling tot het operatiekwartier) en Entertainment (van cinemazalen tot live-evenementen en attracties). In 2020 realiseerden we een omzet van 770 miljoen euro, dankzij een team van 3.300 medewerkers. Hun passie voor technologie zit vervat in 461 patenten.

Meer informatie? Surf naar www.barco.com en volg ons op Twitter (@Barco), LinkedIn (Barco), YouTube (BarcoTV) of Facebook (Barco).