25 jun. 2024

Charles Beauduin wordt voorzitter van Barco

REGULATED INFORMATION - INSIDE INFORMATION - INVESTOR RELATIONS

An Steegen bevestigd als CEO

Kortrijk, België, 25 juni 2024, 18.00 uur – Charles Beauduin zal aftreden als co-CEO, en wordt voorzitter van Barco met ingang van 1 september 2024. An Steegen wordt bevestigd als CEO.

In 2021 namen An Steegen en Charles Beauduin hun rol op als co-CEO’s van Barco om het bedrijf een nieuw tijdperk binnen te leiden na de uitdagende covid-19-periode. Onder hun leiderschap werd de organisatiestructuur hertekend, met meer bevoegdheden op het niveau van de business units voor een grotere responsiviteit ten aanzien van klanten en markten. De ‘focused factories strategy’ zorgde voor een versterking van de upstream waardeketen en een uitbreiding van de productie-footprint met specifieke fabrieken, waaronder twee nieuwe productievestigingen in China. Bovendien werd de R&D roadmap versneld, met bijkomende focus op baanbrekende innovatie, wat aanleiding geeft tot een groter aantal NPI’s (nieuwe productintroducties) in 2024 en daarna.

In de vergadering van 25 juni heeft de Raad van Bestuur het ontslag aanvaard van Charles Beauduin als co-CEO en vertrouwde hem de functie toe van nieuwe voorzitter van de Raad. Dhr. Beauduin neemt de fakkel over van Frank Donck, die lid blijft van de Raad van Bestuur als onafhankelijk bestuurder. Deze wijzigingen treden in werking vanaf 1 september 2024. An Steegen blijft haar rol als CEO van Barco vervullen, en zal de strategie voor innovatie en winstgevende groei verder uitrollen.

Citaat van de voorzitter, Frank Donck

“In naam van de Raad van Bestuur wens ik Charles te danken voor de inzet en het leiderschap dat hij de afgelopen 3 jaar heeft getoond als co-CEO van Barco. We zijn verheugd dat we verder kunnen rekenen op zijn brede ervaring in de internationale zakenwereld en in technologiebedrijven, aangezien hij vanaf 1 september de rol van voorzitter van de Raad van mij overneemt.”

Citaat van co-CEO Charles Beauduin

“Ik kijk met dankbaarheid terug op de voorbije jaren als co-CEO van Barco, in tandem met co-CEO An Steegen. Samen hebben we de implementatie opgestart van een nieuwe strategie gericht op innovatie, klantgerichtheid en focused factories. Die strategie werd uitgerold door de Barco-teams, ook tijdens mijn afwezigheid om medische redenen vorig jaar. Van bij de start was het mijn intentie om, na een aantal jaar van transformatie en verandering, mijn uitvoerende betrokkenheid af te bouwen. Dat moment is aangebroken. Mijn toewijding aan Barco blijft echter onverminderd doorgaan in een andere rol, waarin ik verder zal focussen op waarde creatie voor het bedrijf. Als voorzitter kijk ik er samen met de andere leden van de Raad naar uit om verder samen te werken met An Steegen en de Barco-teams, en om Barco verder te transformeren tot een klantgericht en innovatie gedreven bedrijf.”

Citaat van co-CEO An Steegen

“Ik ben Charles dankbaar voor de uitstekende samenwerking in onze gedeelde rol als co-CEO. We konden samen de strategie uitstippelen, en we zullen dit blijven doen, ook in zijn nieuwe rol als voorzitter. We zijn meer dan ooit vastberaden om toonaangevend te zijn in onze visualisatie- en samenwerkingsmarkten, waarbij we innovatieve oplossingen en producten aan al onze klanten aanbieden.”

Barco, met hoofdzetel in Kortrijk (België), is een bedrijf dat wereldwijd actief is in visualisatie-, netwerk-, en samenwerkingstechnologie. Zijn innovatieve oplossingen zorgen voor vooruitgang in de gezondheidszorg-, enterprise- en entertainmentmarkten. Essentieel voor het succes van Barco zijn de meer dan 3.000 toegewijde 'visioneers', die met passie veranderingen helpen teweegbrengen dankzij de technologie.

Barco is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext: BAR; Reuters: BARBt.BR; Bloomberg: BAR BB), en realiseerde een omzet van 1.050 miljoen euro in 2023. Meer inzichten vindt u op de website www.barco.com of volg Barco op XLinkedInYouTube, Instagram, en Facebook.

Barco. Visioneering a bright tomorrow. © 2024

Willem Fransoo